ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
ARAŞTIRMA KÜNYESİ VE GRUP ELEMANLARI
Farklı Nitelikteki Öğretim Kurumlarında Verilen Genel ve Genişletilmiş Bilgisayar Derslerinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Öğretmenlerin Çözüm Önerileri, İstekleri, Öğrencilerden ve Müfredattan Beklentileri
G050606010 Gökhan KARAGÖZ
G050606012 Volkan TAŞÇI
G050606036 Burçin DUMAN
G050606040 Alper DALKIRAN
B050606039 Emrah ŞAHİN
ARAŞTIRMANIN KONUSU
Farklı Nitelikteki Öğretim Kurumlarında Verilen Genel ve Genişletilmiş Bilgisayar Derslerinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Öğretmenlerin Çözüm Önerileri, İstekleri, Öğrencilerden ve Müfredattan Beklentileri
ARAŞTIRMANIN AMACI
Bilgisayar dersi süresince;
Öğretim ortamında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
Öğretim programına ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri
Öğrenci ve öğrenci durumlarına ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri
Öğretmenden kaynaklı sorunlar ve çözüm önerileri
ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI
Öğretmen sayısının 8 ile sınırlı olması.
Araştırmanın sadece Sakarya, Ankara, Kayseri, Yalova, Osmaniye, İstanbul’daki bazı okullarla sınırlı olması.
Araştırma süresinin 20 gün ile sınırlı olması.
Gerekli izin işlemlerinin süre alması.
Tekrarlı görüşmeler ve izlemler yapılamaması.
ARAŞTIRMANIN MODELİ
Araştırmamızda betimsel tarama modeli kullanılmıştır.
ARAŞTIRMANIN HEDEF KİTLESİ
Sakarya, Ankara, Yalova, Osmaniye, İstanbul illerindeki 6 sayıdaki okul.
Benzer sorunlarla karşılaşan ve karşılaşması muhtemel bilgisayar öğretmenleri.
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Yapılandırılmamış görüşme tekniği
Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
Yazılı anlık not
Ses kaydı
Yazılı soru – cevap metinleri
Sayısal analiz
VERİLERİN TOPLANMASI
Öncelikle yarı yapılandırılmamış
görüşme tekniği,
İlk görüşmeler ışığında
hazırlanmış yarı yapılandırılmış
görüşme tekniği,
Görüşmeler ortalama 30 – 60
dakika sürmüştür.
VERİLERİN ANALİZİ
Sorunlara bakıldığında genel olarak benzer sorunlar olduğu ortaya çıkmıştır.
Bu Sorunları Gruplandırmak Gerekirse :
YÖNETMELİKLE İLGİLİ:9
1,2,3,4,10,11,14,16,17
ÖĞRENCİ KAYNAKLI:4
4,6,9,15
ÖĞRETİM ORTAMI :4
1,2,7,8
YÖNETİMLE İLGİLİ:6
4,5,10,13,16,17
ÖĞRETMEN KAYNAKLI:4
3,11,12,17
Araştırmanın sonuçları
SORUNLAR ŞU ŞEKİLLER KARŞIMIZA ÇIKMIŞTIR:
1. Bilgisayar öğretmenlerin atanma sıkıntıları çekmektedir.
2. Bilgisayar öğretmenlerin ek ders
saatleri yeterli değildir.
3. İlköğretim ve Ortaöğretimdeki
bilgisayar derslerinin; ders saatlerinin
düşürülmesi, dersin seçmeli ders
haline getirilmesi ve dersin karne
notuna etki etmemesi.
ARAŞTIRMANIN SONUÇLARI
4. Dersin karne notu olmamasından ve ders saatinin az olmasından dolayı öğretmenlerin dersi verimli hale getirememesi.
5. Öğrenci sayısının fazla olması.
6. Öğrencilerin derse hazırlıklı gelmemesi.
7. Laboratuar sayısının eksik olması.
8. Okullarda klima ve havalandırma sistemlerinin olmaması.
ARAŞTIRMANIN SONUÇLARI
Araştırmanın sonuçları
Okul İdarecilerin bilgisayar öğretmenlerini teknik servis elemanı olarak kullanması.
Modüllerde bazı konuların gereksiz yere uzatılarak eğitimde zaman kaybına neden olması.
Meslek liselerindeki çoğu öğrencinin okulda etik dışı davranışlar sergilemesi.
Bilgisayar öğretmenlerinin minimum ders saati olan 15 saati dolduramadıkları için farklı okullarda görev yaparak eğitim-öğretimde sıkıntı çekmesi.
Ders planları internetten hazır olarak alınması ve bu planların çevreye ve okullardaki öğrencilere uyumlu olmaması.
Araştırmanın önerisi
ÖĞRETMENLERİMİZDEN ALDIĞIMIZ ÖNERİLER DOĞRULTUSUNDA
Bilgisayar laboratuarlarının sayıları yeterli düzeye getirilmelidir.(5)
Bilgisayar laboratuarlarındaki teknik materyaller ve bilgisayarlar öğrenci sayılarına göre ayarlanmalıdır. (7)
Bilgisayar derslerini alt ana dallara ayrılması ve her öğretmene uzman olduğu bir dalın verilmesi gerekmektedir. (1)
Okullarda bilgisayar öğretmenlerinin çoğunlukla teknik servis elemanı olarak değil öğretmen olarak görev yapmaları gerekmektedir. (3)
Milli Eğitim tarafından verilen modüllerdeki bazı konuların içeriğinin ders süresine göre düzenlenmesi gerekmektedir. (3)
Okullarda rehberlik hizmetleri
arttırılmalıdır.( özellikle meslek
liselerinde) (1)
Bilgisayar öğretmenlerinin ders saatleri
düzenlenerek dersler daha verimli hala
getirilmelidir. (4)
Bilgisayar dersinin seçmeli dersten
branş dersine geçirilerek gelişen dünyaya
ayak uyduracak öğrenciler yetiştirilmelidir. (5)
Bilgisayar dersi, öğrenci notlarının tekrar karneye geçirilmesi gerekmektedir. (5)
GRUP YAKLAŞIMI VE ÖNERİLERİMİZ
Bilgisayar öğretmenlerinin gelecek için çok umutlu olmadığı görülmekte. MEB bunun önüne geçmek adına atama, ders saati ve içerik düzenlemesi yapmalı.
Globalleşen dünyamızda hızla gelişen teknolojiye ayak uydurmamız gerekirken Milli Eğitim Bakanlığı bilgisayar dersini seçmeli derse alarak bu gelişim ve değişimi köreltmiştir. Bilgisayar dersleri tekrar branş dersi haline getirilmelidir.
Öğrenciler bilgisayarı sadece MSN ve Winamp gibi basit programlardan oluştuğunu düşünmekte Milli Eğitim Bakanlığı yine bu konu üzerine durmamaktadır. Bunu engellemek için müfredat düzeltilmelidir.
Okullardaki öğretmenler birbirleriyle yarışmak yerine uyum içerisinde çalışmalı ve birbirlerine destek olmalıdır.
İlköğretim okullarında gösterilen bilgisayar dersleri oyun tabanlı eğitim sistemiyle gösterilerek öğrencileri için hem daha eğlenceli hem daha kalıcı bir öğrenme ortamı sağlanabilir.
BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLERİNİN KENDİ İFADELERİ İLE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR
…benim kendi okulumda 23 sınıfım var. ayrıca baska bir okulda da ucret karsılıgı derse giriyorum toplam 1200 den fazla öğrencim var. çocukların bir çoğunu tanımıyorum bile. ders saati 40 dakika her sınıfa haftada 1 ders saati giriyorum. derslerde sus cocuğum konuşma cocugum demekten zaman mı kalıo…
… ben düzce lisesine atandım ama meslekteki ilk günüm felaketti müdüre gittim ben bilgisayar öğretmeni olarak atandım dedim. adam ne dese beğenirsin biz hoca yok diye bilgisayar dersini kaldırdık dedi. zaten seçmeliydi. sizi başka okula alalım dedi. bi de tercih yaparken bizi arayıp niye sormadınız dedi. işe bakın ya meb kadro vermiş o okula ben arayıp soracam ders var mı diye. …
…arkadaslar aranizda 4-5-6-7-8- siniflar gunluk plani olan varmi? gunluk plan hakkinda neler biliyosunuz ne yapmamiz gerekiyor?...
…sözleşmeli olarak bi öğretmen atanmış, bilgisayar programcılığı mezunu, 3 yıldır öğretmenlik yaptığını ve burası kadar vasat bi yer görmediğini söyledi. bazı bilgisayarlar bozuktu yardım için gitmiştim, daha hanımefendinin sistem disketi nedir? ondan haberi yok ve bilgisayarlar benim görev yaptığım yerden çok daha iyi. velhasıl sormak istediğim asıl konuya geleyim. efendim bu hanımefendi 1-2-3-4-5-6-7-8. sınıflara ders veriyor. ve anladığım kadarıyla 6-7-8 lere ödev vermiş. zaten sorun da bu ödevler…
17 Aralık 2008 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder