1-Yönetici modülleri yukarda ki gibi karşımıza çıkmaktadır. Bu panelde yöneticiler, öğretmenler girişleri ayrı tutulmuştur. Öğretmenler bu panelden giriş yaptığında karşısına notlar ve duyurular, dersine girdiği sınıf ile ilgili bilgiler çıkmaktadır. Ayrıca öğrencilerinin e-bilgilerine(kişisel bilgiler, aile bilgileri) de ulaşabilmektedir.
Öğretmenler kurum bilgilerine ulaşmak için ise farklı bir panel kullanmaktadır.
· Kurum bilgileri paneli paneli:Bu panel yardımıyla öğretmenler not işlemleri , sınav tarihleri, gelişmiş raporu,davranış notları ders not girişi ve hızlı ders notu girişi panellerini kullanabilmektedir.2-
Okul demirbaş işlemleri ile ilgili olarak aşağıdaki sayfa karşımıza çıkmaktadır. Daha fazla örnek olması için gerekli araştırmayı yapmama rağmen sadece aşağıdaki sayfayı bulabildim. Bu sayfada okulda bulunan bütün demirbaş listesi görünmektedir.3- Rusya’dan bir okul web sitesi örneği
Russian Local SchoolProfesyonel/ mesleki eğitimGenel eğitim, kişinin entelektüel, ahlaki, duygusal ve fiziksel gelişiminin yanı sıra, genel kültür seviyesini şekillendirmeyi; kendisini sosyal hayata adapte etme kabiliyetini geliştirmeyi ve bilinçli bir profesyonel/mesleki eğitim programı seçimi yaparak yoluna devam etmeyi mümkün kılacak temelleri hazırlamayı amaçlamaktadır.
4-
5-6- BDE dersi ile verilen matematik dersinden bir örnek: Yine Milli Eğitim Bakanlığı ’nın hazırlamış olduğu bir matematik dersi:7-· Dersleri çok güzel bir biçimde ve öğrenci seviyelerine göre anlattığı için vitamin öğrencilerin kullanması adına gayet güzel ve sade bir biçimde öğrencinin kendi hızında öğrenmesini sağlamaktadır.· Ayrıca konu anlatımları öğrenci merkezli ve anlaşılmayan konuyu tekrar etmek için geriye dönüş yapmak ve ne kadar öğrenildiğini anlamak için konu anlatımlarından sonra oyun tabanlı öğrenmeler ve testler de bulunmaktadır. 8-
İç baskı öğeleri; yöneticiler, öğretmenler, öğrenciler, eğitimci olmayan personel okulun iç öğeleri olarak okulu etkilemek isteyen birer baskı grubu olarak kabul edilebilir. Okul sisteminin çevresinde onu etkilemek isteyen gruplar birer baskı grubu olarak kabul edilebilir.
Dış baskı öğeleri ise; veliler, okul aile birlikleri ve koruma dernekleri, yerel dernekler, öğretmen sendikaları, basın yayın örgütleri, siyasal parti örgütleri, dinsel örgütler, yerel yönetim kuruluşları, ticaret ve sanayi örgütleri olarak sayılabilir.
Bu baskı gruplarının okula etkisinin olmaması tabii ki düşünülemez. Hem iyi yönde hem de kötü yönde etkilerinin bulunduğu birer gerçektir. İyi yönleri: okulun işlerini tam olarak yapması ve kapasitesini zorlayarak mükemmele ulaşmaya teşvik etmesi olarak düşünülebilir. Kötü yönlerine gelince ise; okulun önüne geçme çabası olduğu an okul işini tam yerine getiremez ve bundan etkilenir. Ayrıca okula yardımcı olmak yerine kendi çıkarları doğrultusunda ilerlemesi de yine okula ve eğitim- öğretime zarar verir. Yani okulun sistemdeki işleyişine zarar verir.
9-
Veliler çocukların eğitiminde en büyük pay ve ilgiye sahiptir. Bir Türk Okulu, insanlar, toplum ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından temsil edilen ulusun bir ortaklığıdır. Bu durumda okul evin bir uzantısıdır. Bu durum, velilerin eğitim programına akıllıca ve aktif bir biçimde katılımını gerektirir. Ayrıca, okul, eğitim programlarından, amaçlarından ve gereksinimlerinden kişileri sürekli bilgi sahibi yapması gerekir.
Etkin veli katılımı kolayca ulaşılacak bir hedef değildir. Sorunların ve hayal kırıklıklarının üstesinden gelinmesi gerekir ve okul yöneticisi ve öğretmenlerin kayda değer sıkı çalışması ve ısrarı olmaksızın başarıya ulaşılmaz. Velileri katılmaya yönetime katmaya çalışan pek çok yönetici kayda değer ilgisizlikle karşılaşmış olduklarını bildirmektedir.
Velilerin katılımını engelleyen nedenler şunları içerir.
· Velilerin yeterince zamanı yoktur.
· Veliler nasıl katılacaklarını bilmezler.
· Veliler, okulun onların gerçekten katılmasını isteyip istemediği konusunda emin değillerdir.
· Veliler okul işlerine katılmak için gerekli bilgi ve beceriye sahip oldukları konusunda emin değillerdir.
· Veliler katılmaya gereksinim olmadığını hissederler; zaten öğretmenler ve yöneticiler en iyi olanı bilmektedir.
· Veliler katıldıklarında daha önce kötü bir deneyime sahip olmuşlardır.
· Hiç kimse velileri katılmaları konusunda teşvik etmemiştir.
10-
Eğitim- öğretim için hazırlanan bu siteler ihtiyaç duyulduklarında öğrencilere yardımcı olmak üzere kurulmuştur. Öğrenci başarısı üzerine etkileri tabiî ki yadsınamaz. Bu sitelerde verilen dersler öncelikle öğrenci seviyelerine göre düzenlenmişlerdir. Öğrenci kendi düzeyindeki(sınıfı, yaşı, öğrenme kapasitesi) bölümü seçerek konuyu anlamaya ve öğrenmeye başlamaktadır. Konuların öğrenci seviyelerine ve düzeylerine göre olmaları öğrencilerin başarı oranlarını olumlu olarak etkilemektedir. Öğrenci karışıklık yaşamamakta aradığı konuyu veya dersi kendi seviyesine göre inceleyebilmektedir. Ayrıca bu siteler bireysel öğrenmeyi de desteklediklerinden dolayı öğrenci kendi hızına ve anlama kapasitesine göre çalışacağı konu üzerinde yoğunlaşabilmekte kendi seviyesine ve hızına göre ilerleyebilmektedir. Böyle sitelerde bulunan videolarla ve bu videolarda bulunan e-öğretmenler sayesinde konuları istedikleri gibi tekrar edebilmekte ve konuları öğrenebilmeleri için e- öğretmenlerin verdiği çeşitli örnekleri inceleme imkanı buldukları için bu siteler öğrencilere çok faydalı olmaktadır.
Ayrıca okulda bulunan branş öğretmenlerinin bu siteleri incelemeleri gerekmekte ve öğrenmede sıkıntısı bulunan öğrencilerine bu siteleri tavsiye edebilirler. Ayrıca kendi konu eksiklikleri, konunun nasıl işlenmesi gerektiğini bu sitelerden öğrenerek ders içi ve ders dışı vakitlerini verimli kullanabilirler.
11-
A. İÇ UNSURLAR: Okulu meydana getiren ve onun yapısında yer alan unsurlardır.• İdareciler• Öğretmenler• Öğrenciler• Memurlar• Diğer personel
B. DIŞ UNSURLAR: Okulun yapısında olmayıp onu etkiler ve böylece idaresinde de rol oynamış olur.• Ana-baba• Çevredeki baskı grupları ve liderleri• İdari yapı• İstihdam piyasası• Merkez organizasyonu
12-
Aşağıda İstanbul Atatürk Endüstri Meslek Lisesinin giriş sayfası bulunmaktadır. Karnem.net bölümüne tıklayarak öğrenciler kendi notlarına bakabilmektedirler.
Bu pencere ile sınıfın haftalık ders çizelgesi derslik numaraları derslerine giren
öğretmenlerin listesi gelmektedir.Bu pencerede ise okulda devam eden meslek edindirme kurslarından resimlere anlatım yapılmış ve öğrencilere sunulmuştur.
24 Aralık 2008 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder