24 Aralık 2008 Çarşamba

Gökhan Karagöz Bayram şekerleri

Cevap 1- )
E-okul sistemine giriş yapan kişiye göre farklı yetkilerle açılmaktadır. Öğretmen sınıf öğrencilerinin bilgilerine, sınav tarihlerine, öğrenci notlarına ulaşabilir. Fakat müdür aynı sayfadan girdiği zaman bu sayfalardan bazılarını görme yetkisi olmayacaktır. Aynı şekilde öğretmende kendi öğrencileri dışındaki öğrencileri göremez.Bu şekilde kısıtlamalar getirilmiştir.
Öğretmenler için tanınan yönetim konsolu aşağıdakine benzer yapıdadır. Bu yapı üç kademeden oluşur :
o Ana ekran ( not işlemleri, öğrenci işlemleri, vb.)
o Alt ekran (ana Ekrana bağlı olarak gelen alt ekran seçenekleri)
o İzinler ( güncelle, sil, ekle, yazdır, görüntüle)

· İlk Sayfa


· Kişisel Bilgiler Panelinden Şifre Değiştirme Paneli
· Öğrenci (Hızlı) Arama Sayfası:
Öğrenci Dosya Bilgileri Ana Ekranı:

Müdürün görebildiği fakat öğretmenin göremeyeceği sayfaya örnek:


Cevap 2-)
Okul demirbaş sayfaları genelde yazılı olarak tutulup internette fazla yayınlanmadığı için aramalarda sadece bu sayfayı bulabildim. Bu sayfadan da görüldüğü üzere okul hakkında bilgi verilmektedir. Yazılı demirbaş listelerinde okul için alınan yâda satılan malzemelerin geniş kapsamlı listeleri bulunmaktadır.
Demirbaş eşya listesine bir örnek:




Cevap 3-) Birleşik Krallalık yani İngiltere’den Londra Üniversitesinde online eğitim ile ilgili sayfalar
Derslerin listesi verilmiş. Linklerine tıklanarak dersler açılır.


Dersler ile ilgili bilgiler
Ders hakkında kategoriler yan taraftaki panelden seçiliyor.
Ders hakkında ki bilgilerin toparlandığı dosyalar buradan indirilebiliyor.
İndirdiğimiz dökümanda ders ile ilgili birçok bilgi yer alıyor


Cevap 4-)İlgili doküman bulunamadı.

Cevap 5-)
Cevap 6-)
· MEB’e Bağlı “www.egitim.gov.tr” sitesinin bir ekran görüntüsü
· Bu Alana Ait Öğrenme Nesneleri Başlığı Altında Yer Alan Hayat bilgisi dersi

· Fen ve teknoloji Dersinin kuvvetler Konusuna Ait Soru
· Fen ve teknoloji Ders anlatımı
Cevap 7-)
· Tt-net vitamin belli bir ücret karşılığı hizmet veren 4-8. Sınıflar için dersler bulunan bir online eğitim portalıdır.
· Önce sınıf seçimi yapılır daha sonra yan taraftan sınıf seçimi yapılarak konular seçilebilir


· Konularda 3 farklı seçenek sunulmakta.Bunlar:
o Düşünüyorum: öğrencinin konu ile ilgili ön bilgilerinin yoklandığı kısım.
o Öğreniyorum: öğrenciye konunun anlatımının verildiği kısım.
o Uyguluyorum: öğrencide anlatılan konunun kalıcılığını sağlamak adına hazırlanmış alıştırma vb. bulunan kısım.
· 6. Sınıf seviyesi matematik dersi

· Aynı şekilde 6. Sınıf matematik konularının alt basamakları ile sunuluşu.
· Sayfa tasarımlarına örnekler:





· Değerlendirme ve dönüt almak için hazırlanmış test sayfası
· Test sınavlarına örnek:




Cevap 8-)
Birçok iş alanlarında olduğu gibi sosyal bir kurum olan okul için de baskı gruplarının etkisinden söz edebiliriz. Baskı gruplarının okul için bazı faydalı yönleri vardır. Örneğin:Baskıyı hisseden okul çalışanları daha iyi bir tempoda çalışarak başarıları artabilir.Bunun yanında olumsuz yönüde vardır. Örneğin: Dış etkenlerin okul yönetimine karışması hem okulun karar alma mercilerini hem de okulun işleyişini olumsuz etkileyecektir.

Cevap 9-)
Öğrenci velilerinin aktif bir şekilde öğrencinin okul yaşamına katılması önemli ve
gerekli bir konudur. Örneğin:
· Öğrenci velileri kendi aralarında kuruluş kollar ve vakıflar oluşturabilir.Bu
şekilde yönetimle ilgili seslerini duyurabilirler.
· Okulda yapılacak etkinlikler için veli kuruluşları önemli rol oynarlar. Bu veli
kuruluşları velilerin birlikte işlevler gerçekleştirebileceği bir ortamdır.
· Veliler öğretmenler ile sürekli iletişim içinde oldukarında, hem öğrencinin
durumu ve çalışma düzenini olumlu yönde etkiler. Hemde eğitim-öğretim için ev ortamı daha sağlıklı bir hale gelmiş olur.

Cevap 10-)
Öğrenciler için hazırlanan online eğitim portalları, Bilgisayar destekli eğitim için önemli bir yer tutarlar. Bu tür eğitim portallarının öncelikle sınıflar bazında ayrıldığını görüyoruz. Daha sonra konular sınıflar içinde derslere göre ayrılıyor ve her ders kendi içinde ünitelendiriliyor. Her ünite için öncelikle ön bilgiler yoklanıyor. Sonrasında konu anlatımı veriliyor. Sonrasında konu ile ilgili alıştırmalar yada kısa testler verilip bir sonraki konuya geçilmesi sağlanıyor. Bu konular öğrencinin kendi hızına göre ilerlemeyi, geri dönüt almayı ve tekrar etmeyi sağladığından kalıcılığı ve anlaşılırlığı arttırıcı bir etmen oluyor.
Bu portalların ölçme değerlendirme yöntemleri sınırlıdır, örneğin öğrenci yazılı türde açık uçlu sorular cevaplama imkanı yoktur ve ya öğrendiklerini konuşarak anlatamaz. Bunlarda olumsuz yönleridir.
Öğrenciler için bu eğitim portalları ders dışında eğitim için kullanılmalı öğretmenler bunu tavsiye etmelidirler.

Cevap 11-)
1. İÇ UNSURLAR: Okulu meydana getiren ve onun yapısında yer alan unsurlardır.• İdareciler• Öğretmenler• Öğrenciler• Memurlar• Diğer personel
2. DIŞ UNSURLAR: Okulun yapısında olmayıp onu etkiler ve böylece idaresinde de rol oynamış olur.• Ana-baba• Çevredeki baskı grupları ve liderleri• İdari yapı• İstihdam piyasası• Merkez organizasyonu
Cevap 12-)Adapazarı bölgesindeki Prof. Dr. Tansu Çiller Ticaret meslek lisesinin sitesinin öğrenci portalına bakalım.
Öğrenci işleri sayfasında ilgili başlıklar altında işlemler sıralanmış
Öğrenci devamsızlığı kontrol etmek için karnem.net servisine bağlanıyor.









Öğrenci kayıtları ile ilgili bilgiler veriliyor

Öğrencilere örnek kıfayetlerin gösterildiği kıyafetler linki

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder